Bukan Saja Khalwat, Liwat Juga Patut Dibenarkan – Noor Farida (G25)

December 8, 2015 by Suara Kebenaran

Category: editor

hqdefault (1)

Jurucakap kumpulan 25 Melayu berwibawa atau G25, Datuk Noor Faridah Arifin (gambar) dipetik oleh sumber terdekatnya sebagai berkata bukan sahaja kesalahan khalwat yang perlu dihapuskan dari perundangan Malaysia malah perbuatan liwat juga.

Sama seperti khalwat, liwat turut dilakukan dalam bilik yang tertutup dan sudah terdapat beberapa kes dimana terdapat jabatan agama di negara ini menangkap 2 lelaki Islam yang didapati berada dalam keadaan mencurigakan.

Keadaan ini sudah tentu meluaskan stigma kebencian masyarakat terhadap golongan gay sedangkan kita sebenarnya ketinggalan berbanding banyak negara maju di dunia yang sudah sampai ke tahap membenarkan perkahwinan sejenis.

Sedangkan di negara kita, lelaki yang mengamalkan hubungan sejenis pun dianggap sudah melakukan kesalahan.  Kalau didapati bersalah meliwat pula (walaupun secara sukarela), boleh dihukum sehingga 20 tahun penjara – memalukan.

G25 akan membuat kenyataan mengenai perkara ini tidak lama lagi.

Cadangan ini sebenarnya adalah cadangan yang sangat ditunggu-tunggu oleh rakyat Malaysia keseluruhannya.  Sudah lama kita menanti siapa dari kalangan Melayu Islam buka mulut mengenai isu ini dan permintaan kita itu nampaknya sudah dimakbulkan sekarang.

20 responses to “Bukan Saja Khalwat, Liwat Juga Patut Dibenarkan – Noor Farida (G25)”

  1. Aisy Rose says:

    Bertaubat la Datuk Noor Faridah
    Kita menumpang dibumi Allah…
    Bumi serta segala isinya milik Allah,.
    Diri kita ini juga milik Allah..
    JANGAN SESUKA HATI TOLAK HUKUM ALLAH
    JANGAN HALALKAN YANG HARAM

    Bertaubatlah Datuk..
    Apa yang datuk ingin mansuhkan itu semua telah tertulis dalam Alquran..
    Ia nya Haram Dan perkara yang tidal disukai Allah..

    • rose says:

      Setuju!!???hafiz paradox,,,
      Apa kata,,suruh dia berus gigi dan sikat rapi rambut dulu!!!
      Sblm buat komen berapi2 dan menyesatkan org2 yg mmng dah sesat..Sebenarnya dia ni dh bukam Islam..Sbb tak berpegang kpd Al Quran dan Hadis. Di takuti…baca al quran pun takmtau…atau baca tanpa faham.. Tak..per..kita tengok apa Allah akn balas kpd beliau!!??? Kadihan…cuba selak ayat 44 surah Al Baqarah!!!
      DIA ni malang,,,krn tak mampu menggunakan akal fikiean yg di kurniakan oleh Allah SWT…

  2. ANONY says:

    “Cadangan ini sebenarnya adalah cadangan yang sangat ditunggu-tunggu oleh rakyat Malaysia keseluruhannya. Sudah lama kita menanti siapa dari kalangan Melayu Islam buka mulut mengenai isu ini dan permintaan kita itu nampaknya sudah dimakbulkan sekarang.”

    Kalau tuan punya tangan yg menulis beragama Islam, semestinya gaya penulisan & pemikiran bukan seperti ayat di atas. Sekiranya bukan Islam, hormatilah ajaran & perasaan umat Islam. Kami tidak pernah menganggu gugat kepercayaan anda.

  3. ali says:

    Manusia jahil agama mmg camtu. cakap ikut nafsu je.

  4. Hafiz Paradox says:

    aq rasa kau yang patut dihapuskan == sila fikir dengan waras la kau fikir laki suka laki ke ? anjing

  5. IZHAR says:

    Bertaubat la nenek sial..Jika Bodoh dan tak tahu hukum Islam,,baik shut up,,Apa rasa anak lelaki kau kokek sesama jenis,,atau anak perempuan kau lesbian je,Manusia jahil dan memusuhi hukum ALLAH,,

  6. Shamsul says:

    Simpanlah bodoh tu sikit…. malulah kat orang jika kebodohan kita dilondehkan dkt orang ramai…

  7. Mat Shah says:

    Liwat ni kotor la dato…. memang hak peribadi….. kalau tengah buat…. lekat biji cabai…. diner semalam punya
    .. semua tamadun dunia tak mau liwat dalam sosio budaya mereka la dato.

  8. nazarch says:

    gilor ke dia ni?

  9. Asiah Bujang says:

    Benarkah ini dari kenyataan beliau …?
    Kalau ya kemungkinan besar org ni lesbian kot..or bixsexual….jenis semua lobang boleh pulak tu ,..tak hairan kalau anjing kambing lembu pun dia org coba juga .byk byk be istifar wahai Datuk ….sebelom menyimpang lebih jauh dari segi kata kata dan perbuatan…
    Kalau kita tak taku kan nanti anak cucu kita ikut ikutan sbb yg tua mereka mengizin dan menghalal kan yg haram

  10. rose says:

    Setuju!!???hafiz paradox,,,
    Apa kata,,suruh dia berus gigi dan sikat rapi rambut dulu!!!
    Sblm buat komen berapi2 dan menyesatkan org2 yg mmng dah sesat..Sebenarnya dia ni dh bukam Islam..Sbb tak berpegang kpd Al Quran dan Hadis. Di takuti…baca al quran pun takmtau…atau baca tanpa faham.. Tak..per..kita tengok apa Allah akn balas kpd beliau!!??? Kadihan…cuba selak ayat 44 surah Al Baqarah!!!
    DIA ni malang,,,krn tak mampu menggunakan akal fikiean yg di kurniakan oleh Allah SWT…

  11. idris says:

    Manusia laknat apa bila berkata kata penuh pengkhianatan. Andai anak dan laki kamu tertangkap berdua dua dalam bilik hotel dgn hukan mahram..masa tu baru betina ini akan rasa …apa yg di ucap itu lah kau dapat.

  12. Ahmad Tarmimi Hj Ahmad Tajarlddin says:

    Mau mengundang kemurkaan Allah makcik?.. seperti mana kaum Nabi Luth.. Moga Allah beri mu hidayah makcik.. astaghfiruLLAH

  13. Kronimakkau says:

    Meh… aku liwat anak pompuan kau dulu…
    Kalau setuju… on…

  14. zaris says:

    sebab tak ada laki yang sudi kat dia, tu pasal cakap meroyan x tentu pasal tu. masjid, surau dan kuliah agama x nak ikut.!

  15. Abd Rahman says:

    Sesiapa rajin buat maksiat, harap harap, rajin rajin lah pula beristighfar dan beramal untuk menghadapi saat saat sakhratulmaut. Seboleh boleh biarlah mati dalam keadaan jernih dari segala macam dosa.

  16. Kay Amin says:

    Assalamualaikum. Bertaubatlah puan. Jagalah amanah Allah. Kembali kepada fitrah.

  17. Hashtag says:

    Boleh kalau kau nak liwat dan khalwat tak kene hukum. Kau pegi hospital buat appointment ngn doktor n ckp kau nk bedah bdan kau jadi binatang. Lepas kau dh jadi binatang, kau nk buat ape pun confirm tak kene hukum. Habis2 teruk pun, kau kene baling batu, atau kene sepak, ataupun kene lenyek ngan lori. Pilih nk mne satu, jadi org ke binatang? Kalau nak jd orang, kene ikut undang2 ‘orang’ la.bersyukurlah sikit, tengok la jgk kt Syria tu… Diorang lg susah fikir mcm ne nk hidup kt sane, kau sibuk ngn sewel kau tu je

  18. asyraf says:

    Saya memang tak akan faham dengan orang ni. Dato dah Dato,tapi menghalalkan liwat dan khalwat. Mungkin dia kurang didikan agama dan tidak pernah nak merujuk al quran.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

  • Video Pilihan

  • Gambar Pilihan

  • Post Terkini

  • Arkib

  • RSS Free Malaysia Today

  • RSS Utusan Malaysia

  • RSS Roket Kini

  • NetworkBlogs

  • Alexa Rank

  • Jumlah Pelawat

    • 1072315Total visitors:
  • Skip to toolbar